luni, 19 martie 2012

Radu Tudoran - Un port la rasarit

Despre carte:
 "Un port la rasarit l-am scris repede, cu sufletul la gura, contopit cu personajele, simtindu-le in jurul meu, visandu-le, in somn si in stare de veghe, ducand conversatii reale cu ele. La acestea s-au adaugat retrairi lungi si deseori repetate; caci in orele de repaus sau in noptile de insomnie, reluam in gand un episod, apoi altul, cufundandu-ma in ele pana la halucinatie, ceea ce dubla, tripla, inzecea timpul elaborarii, prin ridicarea lui la puterea a doua, a treia sau a zecea."
Radu Tudoran

"Un port la rasarit...este romanul de dragoste si de moarte a doi tineri pe care-i scoate in drum Intamplarea, aceasta darnica Ursitoare a romancierilor...
Un port la rasarit ramane unul dintre cele mai frumoase romane de iubire din literatura noastra. [...] d. Radu Tudoran se vadeste deopotriva psicholog si narator, poet al inimei si poet al apelor, in zugravirea carora foloseste un stil din cele mai epurate. Un port la rasarit consacra un romancier de mare clasa."

PERPESSCIUS, "Radu Tuodran: Un port la rasarit..., in Actiunea, nr. 427, 7 februarie 1942

Parerea mea:

Ma pot considera un mare fan al lui Radu Tudoran. Printre preferatele mele, ramane desigur Toate panzele sus!, roman pe care l-am citit de mai mult de trei ori.
Un port la rasarit, partea I a acestuia, ma dezamageste. Nimic din ce scria nu parea stilul cu care autorul ma obisnuise. Un timp m-am oprit la jumatatea acestei parti, deoarece imi displace felul in care era prezentata viata destrabalata a eroului. In final am terminat de citit romanul saptamana aceasta, pot spune ca mi-a placut foarte mult, intro-ul mai putin (partea I), insa celelalte doua parti m-au impresionat si am recunoscut in ele ceea ce era stilul inconfundabil al autorului. Mi-ar fi placut, ca probabil oricarui alt cititor, finalul sa nu fie unul tragic si deasemenea as fi vrut sa nu se incheie cu gandurile eroului la patul moale si parfumat al Tamarei. Pentru cei care ati citit romanul, stiti deja cine este acest personaj.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu