miercuri, 7 martie 2012

Henryk Sienkiewicz - Potopul

Despre carte:

Potopul scriitorului polonez Henryk Sienkiewicz (1846-1916) surprinde una dintre perioadele cele mai agitate din istoria Poloniei - razboiul cu suedezii -, cu radacini temeinic infipte in vremurile de slava ale Poloniei medievale. Romanul este o fereastra deschisa larg spre un trecut legendar, cu parfumul unei epoci totdeauna scumpe contemporanilor.
(sursa: http://www.libris.ro)

Parerea mea:

sursa: www.price.ro
Acest roman l-am citit prin perioada liceului, intr-una din vacantele de vara. Impinsa de plictiseala ce domina in acel an, am hotarat sa citesc cateva din cartile ce se aflau in biblioteca noastra. Printre cartile lasate in urma in casa in care ne mutasem cu multi ani in urma, se gasea si acest roman, Potopul al lui Henryk Sienkiewicz. Am facut greseala sa judec cartea dupa coperta, citind pe spatele ei despre ce era vorba, nu am fost foarte impresionata. Nu ma incantau cartile de razboi, cu batalii si cavaleri si printi... In plus numai rasfoind si citind denumirile insirate, mi se incalcea mintea si gaseam tot mai multe argumente sa nu o citesc. Insa pana la urma plictiseala a invins si dupa o vreme m-am incapatanat sa o citesc, chiar daca ma va prinde anul scolar. Am citit-o si am ramas profund impresionata. In final am invatat sa rostesc numele insirate, am inteles actiunea si cred ca intr-o saptamana cele peste 1000 de pagini m-au purtat spre final. Am regretat faptul ca aveam o astfel de carte minunata in biblioteca, iar eu am ocolit-o doar datorita grozimii, a subiectului si a denumirilor poloneze.

V-am prezentat aceasta carte, deoarece nu vreau sa trec peste ea inainte de a va scrie despre cea mai recenta opera a lui Sienkiewicz citita de mine.

(Din pacate nu am reusit sa gasesc imagine ce reflecta coperta cartii aflata in biblioteca personala.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu